Қарашығанақ басшыларға хат – Жүктеу
Қарашығанақ хаты – Жүктеу
Қызметкерлерге қажеттілік – Жүктеу
Кесте Қарашығанақ Тәжірибеден өтуге үміткерлер тізімі – Жүктеу
Инновациялық және дуалды білім беру қоры – Жүктеу
«Жұмыспен қамту орталығы» КММ Ақтөбе – Жүктеу
Онлайн сертификаттау әдістемесі – Жүктеу
Сертификатталған біліктілік тізімі – Жүктеу
Мансаптық қарқынды бағдарлама 2021 – Жүктеу
Бұл сіздің негізгі құжатыңыз. Көп жағдайда жұмыс берушілер алдымен өтініш берушіден түйіндеме жіберуді сұрайды. Осы құжатты оқығаннан кейін ғана олар адаммен жеке кездесуге тұрарлық па екенін шешеді. Сондықтан түйіндемені дайындауға барынша назар аудару керек. Белгілі бір лауазым үшін түйіндемені бөлек жазған дұрыс. Егер сіз екі мамандықты қарастырсаңыз, екі бөлек түйіндеме жазыңыз. Содан кейін, алдыңғы жұмыс орындарынан сіз қалаған мамандыққа қатысты дағдылар мен жетістіктерді бөліп, нақты көрсете аласыз. Сіз жасаған істердің барлығын тізімдеудің қажеті жоқ.
Түйіндеменің негізгі мақсаты – жұмыс берушіні сізбен кездесуге ынталы ету. Кез келген жақсы түйіндеменің ортасында өзіңіздің жетістіктеріңіз бен жетістіктеріңізді көрсету керек.
Байланыс және жеке ақпарат. Тегі, аты және әкесінің аты, туған күні, байланыс ақпараты болуы керек. Үй және ұялы телефон нөмірлері мен электрондық пошта мекенжайын енгізіңіз.
Фото. Фотосуретке келетін болсақ, ол қажет пе, керек емес пе деген пікірлер әртүрлі. Көбісі хатшы, басшының көмекшісі сияқты белгілі бір лауазымдарға арналған түйіндемеде ол қажет деп санауға бейім. Бірақ егер жақсы фото болмаса, сапасыз сурет салғанша, онсыз өткен жақсы.
Жұмыс орнында немесе бетіңіз анық көрінетін бейтарап фонда түсірілген фотосурет қолайлы. Топтық фотосуреттерді, балалармен немесе жануарлармен фотосуреттерді орналастырмаңыз. Фотосуретте сіз сарафан, шорт және т.б. емес, іскерлік костюмде киінуіңіз керек.
Мансаптың Мақсаты. Компанияда бірнеше бос жұмыс орындары ашылуы мүмкін, сондықтан өтініш беріп отырған лауазымды көрсеткен дұрыс.
Негізгі білім. Оқудың басталған және аяқталған жылдарын, оқу орнының толық атауын, алған мамандығын көрсетіңіз. Жұмыс тәжірибесі болмаса, оқу барысы мен нәтижелерін егжей-тегжейлі сипаттап, тағылымдамадан өту орындарын көрсеткен дұрыс. «Білім» бөлімінде (негізгі бөлімнен басқа) жоспарланған мақсатқа сәйкес келетін курстар мен тренингтерді ғана көрсетіңіз.
Жоғары оқу орнынан, оқу мерзімінен және мамандығынан басқа, егер тақырыптар болашақ жұмыс саласына сәйкес келсе, ғылыми жобалар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар көрсетіледі.
Жұмыс тәжірибесі. Бір позициядан екінші позицияға (немесе бір компаниядан екіншісіне) кері тәртіпте (соңғысынан бастаңыз) өту ретін елестеткен дұрыс. Бір айға дейінгі күндерді көрсетіңіз. Тым көп жұмыстарды тізімдемеңіз. Бұрынғы немесе соңғы 10 жылдағы 4-5 жұмыс орнын көрсету оңтайлы. Бүкіл жұмыс тарихыңызды тізімдеудің қажеті жоқ. Жұмыс берушінің назарын ағымдағы мақсатыңызға сәйкес келетін тәжірибеге аударыңыз. Егер бар болса, кәсіби жетістіктеріңізді сипаттауды ұмытпаңыз. Түйіндемеңізді техникалық шарттармен шектемеңіз. Ең алдымен, сіз сияқты бағытта жұмыс істейтін маман емес, рекрутинг менеджері түйіндемемен танысады. Сұхбатқа шақырылмас бұрын түйіндемеңіз бірнеше тексеру кезеңінен өтеді. Біріншіден, рекрутинг менеджері түйіндемені әзірлейді.
Тәжірибе аз болған кезде не істеу керек? БАРЛЫҚ тәжірибеңізді сипаттаңыз!
Егер сіздің мамандығыңыз бойынша жұмыс тәжірибеңіз жеткіліксіз болса, түйіндемеңізге барлық жұмыс тәжірибесін енгізу қажет:
• жоғары курстарда өндірістік тәжірибе;
• жазғы жұмыс;
• университеттегі оқытушыларға көмек көрсету;
• жеке кәсіпкерлік қызмет;
• жобалардағы уақытша жұмыс;
• ақысыз жұмыс (мүмкін конференцияларды ұйымдастыруға қатысу, қоғамдық немесе қайырымдылық ұйымдарда жұмыс істеу).
Сіз жұмыс істеуді және нәтижеге жетуді білетініңізді көрсетуіңіз керек. Әсіресе сіз алғыңыз келетін жұмыс үшін маңызды тәжірибені бөлектеңіз. Жұмыс тәжірибеңізді арттырудың бір жолы (кем дегенде жұмыс беруші қабылдағандай) жұмыс сипаттамасын бөліктерге бөліп, оларды егжей-тегжейлі түсіндіру болып табылады.
Мысалы, сіз кеңсе менеджері болдыңыз деп айту жеткіліксіз. Бұл жұмыстың сипаттамасын кіріс телефон қоңырауларын қабылдау, корреспонденциямен жұмыс істеу, компанияның компьютерлік деректер базасымен жұмыс істеу, шығын материалдарын түгендеу және толықтыру, бақылаушы органдармен байланыс (мысалы, өртке қарсы қызметтермен, санитарлық-эпидемиологиялық қадағалаумен, т.б.), мемлекеттік және қоғамдық ұйымдармен хат алмасуды жүргізу.
Егер сіздің тәжірибеңізді осылайша бөлшектеу қиын болса, жұмыс туралы хабарландыруларды (олар көбінесе болашақ міндеттерін сипаттайды) және ұқсас лауазымдарда жұмыс істеген мамандардың жарияланған түйіндемелерін кеңес ретінде пайдалана аласыз.
Кәсіби дағдылар. Түйіндемедегі «Кәсіби дағдылар» блогы адамның бұрынғы жұмыс орындарында немесе университетте игерген қабілеттерінің (мен мұны істей аламын және істей аламын) тізімі болып табылады. Бұл ретте түйіндемеде көрсетілген білім мен дағдылардың қарастырылып отырған бос лауазымға нақты сәйкес келуі маңызды. Кәсіби дағдылар – үміткердің белгілі бір қызметте жұмыс істеуі үшін қажетті білім мен дағдылар. Егер сіз кейбір дағдыларды меңгерген болсаңыз, бірақ жұмыс орнында тәжірибе алмасаңыз, бұл маңызды емес. Сондықтан түйіндемеңізге жазыңыз – және теориялық біліміңізді тізімдеңіз. Бұл сіздің ізденімпаздығыңыз, шешімділігіңіз, оқуға дайындығыңыз туралы айтады. Жұмыс берушілер мұны бағалайды. Бұзылмайтын «стресске төзімділік», «көпшілік», «еңбек қабілеттілігі» жеке қасиеттерге жатады және «Кәсіби дағдылар» блогында орынсыз. Дағдыларды сипаттау үшін кейде мынадай сөздер мен сөз тіркестері қолданылады: «сондай-ақ нәрсені білу, тәжірибе», «сондай-ақ істей білу», «сондай-ақ туралы жалпы түсінік», «мен мынадай-мынаны білемін/мен анау-мынаумен таныс».
Жеке қасиеттер. Сіздің жеке қасиеттеріңізді сипаттағанда, қалаған лауазымға сәйкес келетіндер туралы жазыңыз, мысалы: қарапайым қызметкерге сәйкес келетін еңбекқорлық басшының ең жақсы қасиеті емес, бірақ бастамашылдық пен ұйымдастырушылық қабілеттер сәйкес келеді.
Түйіндемедегі жеке қасиеттерді сипаттау ережелері:
• Пайдалы сипаттамалар бестен аспауы керек. Бұл сипаттамалардың шамамен тізімі: топта жұмыс істеу және ұжымдық мақсаттарға жету қабілеті, коммуникативті дағдылар, адамдармен келіссөздер жүргізу қабілеті, мәселеден мәселеге тез ауыса білу, ұйымдастырушылық қабілеттер, стресске төзімділік, оқу қабілеті, көшбасшылық қасиеттер. , жаңа идеяларды тудыра білу, жоғары өнімділік, шығармашылық ойлау, мақсаттылық.
• «Кәсібилік» сияқты үлгілер мен мағынасыз сөздер. Барлығы осылай жазады. Оның орнына осы лауазымға кімді алатыныңызды елестетіп көріңіз. Және жұмыс берушіге ұсыныс.
• Көрсетілген қасиеттер қажетті позицияға сәйкес болуы керек. Хатшыға немесе есепшіге көшбасшылық қасиеттер мен харизма мүлдем қажет емес екенін есте сақтаңыз. Стресске төзімділік, университеттегі оқытушыларға көмек көрсету сияқты қасиеттерге басымдық беріледі.
• Ұстамды үн және минималды юмор. Ерекшелік – бұл жұмыс беруші «өткір» және шығармашылық нәрсені анық күтетін жағдай. Сіз әдетте компанияның веб-сайтында жұмыс берушінің қалауы туралы біле аласыз.
Қосымша ақпарат. Тиісті еңбек міндеттерін орындау үшін пайдалы болуы мүмкін нәрселер туралы сөйлесіңіз: компьютерлік бағдарламаларды білу, іскерлік байланыстар, шет тілдерін білу, жүргізуші куәлігі, автокөліктің болуы, іссапарларға дайындық және тұрақты емес жұмыс уақыты.
Түйіндемеңізге барлық жағымды ақпаратты қосыңыз. Оқу жетістіктері үшін марапаттар мен дипломдарды көрсетіңіз. «Басқа тиісті ақпарат» бөлімінде келесідей элементтерді қосуға болады (және керек):
• гранттарды, конкурстарды жеңіп алған («Үздік жоба» және т.б.);
• наградалар;
• тағайындаулар, сайланбалы лауазымдар (мысалы, курс бастығы);
• орташа балл (егер ол 4-тен жоғары болса).
Техникалық және компьютерлік бағдарламалық құрал дағдыларын қосуды ұмытпаңыз. Егер сіз топпен жұмыс істеген болсаңыз немесе жобаны жалғыз орындаған болсаңыз (және бұл жобалар сәтті болса), «топпен жұмыс істеу дағдысы, тәуелсіз (мысалы, зерттеу) жұмысында дағды» ретінде көрсетіңіз.
Шетел тілін білу. Егер үміткерлерге қойылатын талаптар белгілі бір шет тілін білуді көрсетсе, онда түйіндеменің екінші нұсқасын жасау артық болмайды.
Ұсыныстар. Егер сізді бітіретін кафедрада беделіңіз болса, онда сіз осы кафедраның оқытушысын (оқытушыларын) рекомендатор ретінде көрсете аласыз (әрине, бұл мәселені олармен алдын ала келіскеннен кейін). Бұл ретте ұсыным берушінің толық аты-жөнін, лауазымын, ғылыми атағын және онымен байланысу үшін координаттарды көрсету орынды. Егер сіз резюмеңізде осындай ақпаратты көрсеткен болсаңыз, ұсыныс хаты туралы алдын ала ойланыңыз.
Маңызды емес ақпаратты жойыңыз. Егер бос жұмыс орны туралы хабарландыруда ерекше талап болмаса, түйіндемеге ұсыныс хаттарды, диплом қосымшасының көшірмесін немесе сертификаттарды қоса бермеңіз. Мысалы, технолог лауазымына үміткер өзінің химияны тереңдетіп оқытатын мектепте (сыныпта) оқығанын айта алады.
Туған жылын көрсету немесе көрсетпеу туралы әртүрлі пікірлер бар. Әртүрлі нұсқаулықтарда бұл міндетті емес деп жазылған. Тәжірибе көрсеткендей, бұл ақпараттың болмауы жұмыс берушіні тітіркендіреді. Оған әлі де керек және әңгіме болғанша оны нақтылайды, ол сіздің жасыңызды басқа критерийлер бойынша (университетке түскен жылы, т.б.) есептеуге мәжбүр.
Егер жұмыс беруші сізден қажетті жалақы деңгейін көрсетуді сұрамаса, сіз бұл тармақты өткізіп жібере аласыз. Жұмыс берушімен жеке кездесуде бұрынғы жұмыс орнынан кету себептерін, жеке қасиеттерін, хоббиін, отбасы, денсаулық жағдайы туралы мәліметтерді тұжырымдауға болады.
Қосымша: мекен-жайы, туған жері, отбасылық жағдайы.
ЖҰМЫС БЕРУШІМЕН ТЕЛЕФОН КЕЛІСІСТЕР
Телефон жұмыс іздеу кезінде уақыт пен күш-жігерді үнемдеуге көмектеседі. Дегенмен, телефонмен сөйлесу дағдыларының болмауы, өз-өзіне күмәндану немесе қабылдамау қорқынышы телефонды пайдалануды қаламауға әкеледі, бұл жұмысқа орналасу мүмкіндігін айтарлықтай төмендетеді.
Телефон қоңырауының артықшылықтары:
телефон қысқа мерзімде көптеген кәсіпорындарға қоңырау шалып, бос жұмыс орындары туралы білуге мүмкіндік береді;
телефонды шебер пайдалана отырып, бос орын әлдеқашан толтырылған болса да, сіз басқа пайдалы ақпаратты ала аласыз, мысалы, ұқсас бос орындардың қай жерде болуы мүмкін екенін білуге болады;
телефон арқылы сөйлесу кезінде өтініш беруші өзінің жақсы жақтарын көрсетуге және өзі туралы жақсы әсер қалдыруға мүмкіндік алады.
Телефонмен сөйлесу белгілі бір дағдыларды және жалпы белгіленген ережелерді сақтауды талап етеді:
Әңгімелесуге дайындық сізге бастаманы өз қолыңызға алуға, әңгімені жүргізуге және басқаруға мүмкіндік береді, сондықтан болашақ жұмыс берушіге телефон арқылы берген мәліметтерді әңгіме басталмас бұрын мұқият ойластырған жөн (тіпті жазылған болуы мүмкін).
Алдымен сіз өзіңізді таныстырып, қоңырау шалу себебін нақты көрсетіңіз және жұмысқа орналасу туралы келіссөздер жүргізуге уәкілетті компанияның өкіліне қосылуды сұраңыз. Жұмыс берушіге аты мен әкесінің атымен жүгіну психологиялық қашықтықты азайтады және оған сұхбаттасушы туралы жағымды әсер мен оның ниетінің байыптылығын береді.
Телефонмен сөйлескен кезде әңгімелесушінің сізді көрмейтінін есте ұстаған жөн, сондықтан сіздің сөйлеуіңіздің дұрыстығы мен сыпайылығы, интонацияның жағымдылығы сіздің имиджіңізді қалыптастыру үшін ерекше маңызды болады.
Телефонмен сөйлескенде асықпау керек, мұндай әрекеттесу кезінде әңгімелесуші жаңа ақпаратты баяу меңгереді. Сіздің біліміңізді, біліктілігіңізді, тәжірибеңізді, дағдыларыңызды, жеке қасиеттеріңізді, қызығушылықтарыңызды қысқаша сипаттаңыз. Бастаманы қолға алып, бір нәрсені қайталау немесе айту керек пе, соны білу пайдалы.
Жұмыс берушінің қызығушылығын жеңіп, оны кездесуге шақырыңыз, оған түйіндемеңізді жіберуді ұсыныңыз. Бас тартқан жағдайда, сұхбаттасушыдан жақын арада ұқсас бос орындардың қайда болуы немесе пайда болуы туралы ақпарат алуға тырысыңыз. Координаталарыңызды жазуды ұсыныңыз.
Әңгімені аяқтаған кезде келіссөздердің қалай аяқталғанын, кездесу болашақта (қайда және қашан) өтетінін немесе басқа телефон қоңырауы қажет екенін (қашан және кімге қоңырау шалатынын) өзіңіз үшін нақты түсіну керек.
Телефонмен сөйлесудің нәтижесі қандай болса да, сыпайы қоштасу сіз туралы жақсы әсер қалдыруға көмектесетінін есте сақтаңыз. Басқа адамға сізбен бірге өткізген уақыты үшін рахмет.
Егер жұмыс беруші сізді шақырса
Егер қоңырау шалу бастамасы сізден емес, жұмыс берушіден болса және сіз осы сәтте сөйлесуге ыңғайсыз болсаңыз немесе әңгімелесуге психологиялық тұрғыдан дайын болмасаңыз, телефонмен сұхбатты басқа уақытқа ауыстырған дұрыс. Жауапты былай тұжырымдауға болады: «Менің кандидатурама назар аударғаныңызға рахмет, қоңырау шалғаныңызға рахмет. Ұсынысыңыз мені қатты қызықтырды, бірақ, өкінішке орай, қазір сөйлесе алмаймын. Сізге басқа уақытта хабарласа аламын ба? » Осылайша, сіз бос орынға қызығушылық танытасыз.
Әңгімелесу аяқталғаннан кейін келесі қадамдарыңыз қандай болатынын сұраңыз: сұхбаттың нәтижесін қашан күтуге болады. Егер сізбен сөйлескен қызметкердің электрондық пошта мекенжайын білсеңіз, әңгімелесуден кейін оған қысқаша еске салу хатын жібере аласыз, онда әңгімелесу үшін алғыстан басқа, кәсіби маман ретіндегі күшті жақтарыңызды тағы бір рет атап өтіңіз.
ӨТІНІШ САУАЛНАМАСЫ
Сізді компанияға әңгімелесуге шақырады және сауалнаманы толтыру ұсынылады.
Сауалнаманы толтыруды жай формальдылық деп қабылдамаңыз. Бұл құжат жұмыс берушіге сіз туралы жеке және кәсіби ақпаратты құрылымдауға, қандай да бір себептермен түйіндемеде көрсетілмеген қосымша ақпаратты алуға мүмкіндік береді. Кадр маманы кадрларды даярлауды және біліктілігін арттыруды жоспарлау, аттестаттауды дайындау, резервтік тізімдерді жасау, статистикалық есеп беру және т.б. процесінде сауалнамадағы мәліметтерге қайта-қайта сілтеме жасайды. Сонымен, егер сіз одан әрі кәсіби және мансаптық өсуді жоспарласаңыз, жеке ақпаратыңызға байыппен қарау сіздің мүддеңізде.
Бастау үшін барлық сұрақтарды басынан аяғына дейін мұқият оқып шығыңыз және сізге қажет құжаттарды таңдаңыз: төлқұжат, диплом, біліктілікті арттыру туралы сертификаттар, еңбек кітапшасы, жүргізуші куәлігі және т.б.
Сауалнаманы толтыру кезінде түзетулер өте қажет емес. Олар сенің сөзіңді айғақтайды
Сауалнамалардың көпшілігінің соңында оның толтырылған күнін және жеке қолтаңбасын көрсететін орын бар екенін ескеріңіз. Бұл позицияларды өткізіп алмаңыз.
Сауалнама тек сенімді ақпаратты қамтиды. Кейбір лауазымдар құжаттарға сәйкес қатаң түрде толтырылады. Сіз берген ақпаратты HR маманы тексереді. Сонымен қатар, кейбір кадрлық қызметкерлер мұны лауазымға үміткердің қатысуымен тексеруді сұрақтармен, түсініктемелермен және ескертулермен сүйемелдеуді жөн көреді. Сіз толтырған сауалнамадағы көптеген қателіктерге тап болған кезде, персонал маманы кейбір жеке және кәсіби ақпаратты жасырғыңыз келеді деп күдіктенуі мүмкін.
Сауалнаманы толтырған кезде сіз өз ниетіңіздің маңыздылығын растауыңыз және жұмысқа тұруға лайық екеніңізді тағы бір рет дәлелдеуіңіз керек.
СҰХБАТ: ЖИІ ҚОЙЫЛАТЫН СҰРАҚТАР
Интервьюердің мақсаты үш негізгі сұраққа жауап алу болып табылады:
Сіз тапсырманы орындайсыз ба?
Сіз өзіңіз жұмыс істейтін компанияға немесе бөлімге сәйкессіз бе?
Сіз сенім артуға болатын мақсатқа бағытталған қызметкер бола аласыз ба (компания сізге ұсына алатын жалақы бойынша)?
Сұхбат берушілерде жауап табудың бір ғана жолы бар – нәзік тұжырымдар жасау. Сұхбат берушілер түйіндемеңізде және басқа құжаттарда өзіңіз туралы не жазғаныңызды, өміріңізде не істегеніңізді, өткенде қандай жетістіктерге жеткеніңізді және қандай нақты дағдыларыңыз бар екеніне қарайды. Содан кейін олар сұрақтар қояды, олардың жауаптары түйіндемеде көрсетілген жеке ақпараттың мәнін түсіндіреді. Ақырында, олар өздерінің тәжірибесі мен түйіндемеңіздегі ақпаратты негізгі жұмыс талабы ретінде көретін нәрселермен байланыстыруға тырысады.
Тәжірибелі интервьюер әдетте анық емес және жеткіліксіз нақты жауапқа қанағаттанбайды. Ол сіз айтқан нәрсені көбінесе жетекші ретінде пайдалана отырып, кейінгі сұрақтарды қояды. Бұл жағдайда сұхбат беруші мәселенің мәні бойынша өзіне қажетті ақпаратты алып қана қоймайды. Сондай-ақ талапкерге стресстік жағдай туғызып, оның жүріс-тұрысын бақылайды. Ұялмаңыз және үрейленбеңіз. Кез келген қосымша сұрақтарды сабырмен қабылдаңыз, мәні бойынша және қысқаша жауап беруге тырысыңыз.
Кейбір интервьюерлер үшін негізгі сұхбат сұрағы «Неге?». Алдымен сұхбат алушы қарапайым сұрақ қояды. Сіз «иә» немесе «жоқ» деп жауап бересіз немесе бір нәрсені атайсыз (мысалы, сүйікті іс-әрекетіңіз). Ал сұхбат беруші бірден: «Неге?» деп сұрайды. Көбінесе бұл қарапайым «неге?» өтініш берушіні қиын жағдайда қалдырады. Ол не деп жауап берерін білмей, түсініксіз бірдеңені сөйлейді. Сізге не сұралса да, «Неге?» деген сұраққа жауап беруге дайын болыңыз. Есіңізде болсын: ақылды сұхбат алушы сіз айтқаннан көп нәрсені көреді және естиді. Ол әрқашан сіздің жауабыңыздың мазмұнына ғана емес, сонымен қатар сіздің сенімділігіңізге, шынайылығыңызға, жауабыңызды қалай жеткізетініңізге ерекше назар аударады. Өтірік айтпа! Бұл өте байқалады. Әрбір жұмыс сұхбатында дерлік келесі сұрақтар қойылады.
Өзіңіз туралы қысқаша айтып беріңізші. Бұл жағдайда жұмыс берушіні бірінші кезекте әлеуетті қызметкердің кәсібилігі қызықтырады. Сондықтан оған соңғы жұмыс орнында нақты не істегеніңізді, қай университетті бітіргеніңізді айтыңыз.
Бірнеше (немесе бес) жылдан кейін өзіңізді қандай позицияда көресіз? Бұл сұраққа жауап беруде қарапайым болудың қажеті жоқ. Сіз бастық болуды жоспарлап отырсыз ба? Сіз мұны батыл түрде мәлімдей аласыз, бірақ сіздің біліктілігіңіз, тәжірибеңіз және біліміңіз осындай перспективаға үміттенуге мүмкіндік берсе ғана. Әрине, жауап дұрыс және ақылға қонымды болуы керек.
Көптеген жұмыс берушілер қызметкердің мансаптық өсуге деген ұмтылысын бағалайды. Позиция өсуге мүмкіндік берген жағдайда. Жалпы, бұл мәселе мансаптық жетістіктер туралы емес, келешекті көре білу, алға қойған мақсатқа қалай жылжу керектігін түсіну, ішкі мотивтер, өз өмірін жоспарлау және аралық нәтижелерді көре білу туралы.
Сіз айтып жатқан нәрсеге байланысты өзіңізді кәсіпқой ретінде қаншалықты объективті түрде қарайтыныңызды, сізді кәсіптің өзі қызықтырады ма, әлде мансаптық өсу сізді қызықтырады ма, өзіңіздің дамуыңыз бен ілгерілеуіңіз қаншалықты дәл сәйкес келетінін түсіну қиын емес.
Неліктен біздің компанияда жұмыс істегіңіз келеді? Бұл сұраққа жауап беру үлкен дайындықты қажет етеді. Үміткерлер әңгімелесуге көбінесе шақырылғандықтан ғана барады, бірақ олар осы компанияда жұмыс істегісі келетіндіктен емес. Бірақ жұмыс берушіге «арлы күрескерлер» керек. Ал егер сіз оған ақша төленетін болса, қайда жұмыс істейтініңіз маңызды емес екенін білдірсеңіз – бұл сізге ұпай қоспайды. Сондықтан «қабылдаушы тарап» туралы мүмкіндігінше көбірек ақпарат алу керек (мысалы, Интернет арқылы). Содан кейін сұхбатта сіз алынған ақпаратты көрсете аласыз және сұхбат алушыны саналы түрде таңдау жасағаныңызға сендіре аласыз.
«Мені өсу перспективалары, қызықты жұмыс, сенімді компания қызықтырады …» деген қарапайым сөйлемдермен жауап берсеңіз, жаман. Кандидат байыпты және нақты дәлелдер келтіруі керек: өтініш беру ниеті
Миллион рет қайталанатын жауаптар бар, мысалы: «Маған адамдармен жұмыс істеу ұнайды». Бұлай болса да, клишелерден аулақ болуға тырысыңыз. Мысалы, клиенттермен жұмыс істеу тәсілі туралы айтып беріңіз. Кликтер мен жалаң сөздердің болмауы жағымды әсер қалдырады.
Жауап нұсқасы: Мен сіздің компанияңыз туралы көп білемін, баспасөздегі жарияланымдарды зерттедім (мамандармен сөйлестім, интернет сайтына кірдім және т.б.). Сіздің бизнес саласындағы беделіңізге, жұмыс стиліңізге, сондай-ақ менің болашақ міндеттерімнің ауқымына қатты әсер еттім. Егер сіз маған сенсеңіз, мен өз тарапымнан – (төменде компанияға пайдалы болуы мүмкін дағдылардың тізімі берілген).
Неліктен өзіңізді осы лауазымға лайық деп санайсыз? Басқа үміткерлерден қандай артықшылығыңыз бар? Бұл үміткер үшін ең жақсы сұрақ, жалған қарапайымдылықсыз, басқа үміткерлерден өзінің негізгі артықшылықтарын атайды. Сонымен қатар, сіз өзіңіздің артықшылықтарыңызды баса көрсете отырып, сендіру қабілетін көрсетуіңіз керек. Бұл сұраққа әлсіз дәлелдермен жауап беріп, формальды өмірбаяндық сипаттамаларыңызды келтірсеңіз, жаман.
Сіздің күшті жақтарыңыз қандай? Алдыңғы жұмыстағы немесе тек өмірдегі негізгі жетістіктеріңіз бен жетістіктеріңіз туралы ойланыңыз. Енді өзіңізге сұрақ қойыңыз, сіз осы жетістіктерге қандай қасиетіңіздің арқасында жеттіңіз?
Байыпты талдау сіздің күшті жақтарыңызды анықтауға мүмкіндік береді. Мысал ретінде осы қасиеттердің көрінісі сізді жетістікке жетелейтін нақты жағдайларды берген дұрыс.
Ең алдымен, сіз осы жұмысқа қажетті қасиеттерді атап өтуіңіз керек.
Әлсіз тұстарыңызды көрсетіңіз. Жұмыс іздеп жүргендерге арналған ұсынымдар өздерінің әлсіз жақтарын күшті жақтарының жалғасы ретінде көрсетуді ұсынады, мысалы, жұмыс берушіге бастаған ісіңізді қалай тастай алмайтындығыңызды және жұмысты уақытында тастап кету сіздің күшіңізге жетпейтінін айту ұсынылады. .
Бұл сұрақтың астарында өзіңіздің жағымды және жағымсыз қасиеттеріңізді шынымен білуге деген ұмтылыс емес, ашық болу, ыңғайсыз сұрақтарға жауап беру қабілеті және өзіне деген сенімділік жатыр.
Мөрлерді шығармаңыздар, әрқайсымыздың «өмір сүруге құқығымыз бар» кемшіліктеріміз көп – біреулер арам ойлылардың көз алдында жұмыс істеу қабілетін жоғалтады, кейбіреулер күнделікті жұмысқа шыдай алмайды, ал көпшілігіміз әрең тұрамыз. таңертең жұмысқа уақытында жету.
Сізге шынымен не тән екенін ойлаңыз және ашық айтудан қорықпаңыз. Өйткені, өз кемшілігін өзіне сенімді адам ғана айта алады.
Бұрынғы жұмысыңызды неге тастадыңыз? Шығу себебі жанжал болса, кандидат сол жерде болған бұйрықтарға және оның бұрынғы басшысына ұрыса, жаман. Жанжалға байланысты жұмысты тастап кету – қиындықтардан құтылу, жеке адамның өзін-өзі бағалауында із қалдыратын өз жеңілісін мойындау. Жақсы үміткер өзінің бұрынғы жұмысындағы және қарым-қатынасындағы жағымды нәрселерді атап өтеді және неғұрлым қызықты (жоғары ақы төленетін, кәсіби өсу мүмкіндіктері) жұмысқа ұмтылу және өз әлеуетін барынша іске асыруға ұмтылу сияқты лайықты себептерді атайды.
Маған сіз кезіккен қиын мәселені сипаттаңыз ба? Проблемалық жағдайларды шешу, қателерден сабақ алу, мінез-құлық стратегияларының мүмкіндіктерін талдау қабілеттеріңізді көрсетудің тамаша мүмкіндігі.
Жұмыс беруші үшін сіз сәтсіздікке ұшыраған жағдайларды тізіп қана қоймай, нені сәтсіздік деп бағалайтыныңызды, бұл туралы айта аласыз ба, қиындықтарды қалай жеңетініңізді түсіну маңызды.
Ешқайсымыз сәтсіздіктерден қорғанбаймыз, әркімнің, соның ішінде сізге қарсы отырған адамның да сәтсіздіктері болды. Ал өмірлік тәжірибенің құндылығы қызмет атқарған жылдарында емес, өмірлік тәжірибеде, сәтсіздіктерден кейін «орнынан тұру», жіберілген қателіктерден кейін алға жылжу, қабылданған шешімдердің ұтымдылығы мен қабілеттілігінде. бір тырмаға баспау.
Үміткерлердің қателігі көбінесе қиын жағдайды сипаттайды, содан кейін – мен оны жеңдім деп айтады. Шындығында, проблемалар аймағы менеджерді соншалықты қызықтырады. Оның назары күрделі есептерді шешу алгоритміне, үміткердің зейінін шоғырландыру қабілетіне, уақыт немесе жағдайдың қысымымен жұмыс істеу қабілетіне, мәселені кезең-кезеңімен шешуге, басқалардың пікірлері мен кеңестерін тыңдауға, қабылдау және қабылдамаудағы икемділікке бағытталған. мінез-құлық.
Сіздің оқуыңыз/жеке өміріңіз қосымша жүктемелермен байланысты (тұрақты емес жұмыс уақыты, ұзақ немесе алыс іссапарлар, тұрақты сапарлар) осы жұмысқа кедергі келтіре ме? Сізге бұл сұрақ қойылғаны туралы ойлануға тұрарлық. Заңды айналып өтуге тырысып, кейбір фирмалар қатаң шарттарды қояды, мысалы, белгілі бір уақыт аралығында балалы болмау, бала күтімі үшін ауру демалысын алмау, ақысыз демалысқа шықпау және т.б. Қалай болғанда да, егер сізден: «Оқу жұмысқа кедергі келтіре ме?» Десе, сіз бәрін өлшеп, қайта ойлануыңыз керек. Өйткені компанияның мүмкіндігі болмаса
Көп жағдайда сіздің жеке өміріңіз туралы сұрақтар оның құпияларына енуді мақсат етпейді, керісінше сіз бейтаныс адаммен өзіңіз туралы сөйлесе алатын шекті түсінуге бағытталған. Сіз қаншалықты ашықсыз және сіз өзіңіздің «меніңіздің» шекарасын қалай сақтайсыз, сіз жеткілікті тәуелсіз және тәуелсізсіз бе, сізді алаңдататын нәрсе туралы айтасыз ба немесе жеке тақырыптарды талқылаудан аулақ болуға тырысасыз ба. Ал егер сіз өзіңіздің жеке өміріңіз туралы айтпауды қаласаңыз, оны қалай жасау керектігін қаншалықты нәзік білесіз.
Сіз қандай жалақы күтесіз? Орыстың мақалы: «Өз бағасын білмеген әрқашан арзан сатады». Сіздің жұмысыңыз үшін оның нарықтық құнынан төмен емес ақы алуға үміттенетініңізді баса көрсете отырып, сіз үшін орташа соманы көрсеткен дұрыс.
Компанияға не ұсынатыныңызды сипаттау мүмкіндігін алмас бұрын, жалақыңыз туралы мұқият талқылаулардан, сондай-ақ жалақы сіз үшін «ештеңені білдірмейді» деген мәлімдемелерден аулақ болу ұсынылады.
Сұрақтар туралы толығырақ: Егер сізге кенеттен жауабын білмейтін сұрақ қойылса, бұл туралы шыншыл болғаныңыз жөн. Жалпы, сұхбатқа барған кезде сізден таза кәсіби сұрақтарға жауап беру және өз дағдыларыңызды көрсету талап етілуі мүмкін екеніне дайын болуыңыз керек. Егер кейбір сұрақтар сізге әдепсіз болып көрінсе, ашуыңызды көрсетпеуге тырысыңыз. «Бұл мақсатқа сай емес» деген сөздерден аулақ болып, жұмсақ әрекет етіңіз.
Жеке өміріңізге қатысты «шыдамайтын» сұрақтардан басқаша: «Мен бұл сұраққа жауап бере алмаймын ба?» деген сұрақтан аулақ болған дұрыс. Қандай жағдай болмасын, сыпайылық ережелерін ұмытпаңыз. Сұхбат барысында бұл жұмыс сізге арналмағанын түсінсеңіз де.
Егер сізден оларға сұрақ қойылса, бірде-бір сұрақ қоймау мүмкін емес. Сұрақ қою ұсынысына немқұрайлы қарамау үшін өзіңізге сізді қызықтыратын сұрақтар тізімін алдын ала дайындаңыз. Осы жұмысқа қызығушылығыңызды көрсететін сұрақтар қоюға тырысыңыз.
Сұхбат алушыға қоюға болатын кейбір сұрақтар:
Басшылық осы лауазымдағы қызметкерден не күтеді?
Сынақ кезеңінде қандай нәтиже күтілуде?
Менің жұмыс кестесі қандай болады?
Мен кімге тікелей есеп беремін?
Бұл жұмыс компания үшін қаншалықты маңызды?
Қандай білім беру және оқыту бағдарламалары қарастырылған?
Мансап немесе кәсіби өсу үшін қандай мүмкіндіктер бар?
Компанияның өзінің жоспарлары мен болашағы қандай?
Мен қандай бөлімдермен өзара әрекеттесуім керек?
Алдын ала дайындалған барлық сұрақтарды қоюға тырыспаңыз. Алдыңғы контекстке және сұхбаттың көңіл-күйіне сәйкес келетін екі-үшпен шектелген дұрыс. Есіңізде болсын, бірінші сұхбатта бәрін білуге тырысудың қажеті жоқ. Сізге ұсыныс жасалған кезде сұрау мүмкіндігіңіз бар.
ӨЗІН-ӨЗІ ТҰСАУКЕСЕР
Сізді өзіңіз туралы айтып беруге шақыра отырып, сұхбат алушы «сіздің қандай адам екеніңізді» түсінгісі келеді.
Әңгіме қысқа болуы керек. Бірақ қысқалық мазмұн талабын жоймайды.
Сіздің алғашқы серпініңіз өз түйіндемеңізді жариялау және осылайша өмірбаяныңызды жылдам қарап шығу болатыны сөзсіз. Бірақ олар сізден мүлде басқа нұсқаны естігісі келеді. Сіздің түйіндемеңізбен танысқаннан кейін факт маңызды болады – бұл немесе басқа оқиға қалай немесе неліктен болды. Өзіңіз туралы ауызша әңгімеңіз осы сұрақтарға жауап беруі керек.
Әр кезең үшін сізге қандай нақтылау сұрақтарын қоюға болатынын ойлап, дайындық кезеңінде тоқтаулармен өмірбаяныңызды қарап шығуға тырысыңыз. Сіз қандай жетістіктерге жеткеніңізді, неліктен жоғарылағаныңызды, компанияңызға қалай пайда әкелгеніңізді есіңізде сақтаңыз. Проблемалық жағдаяттарды шешудің, кедергілерді жеңудің өзіндік алгоритмдері туралы хабардар болуы керек. Әрбір алдыңғы жұмыстан кетудің себептері мен жағдайларын толығырақ сипаттаңыз. Осылайша, сіз өзіңіздің жұмысыңыздың өмірбаянының қалай дамығаны туралы егжей-тегжейлі, егжей-тегжейлі нұсқасын аласыз.
Егер сіздің өміріңіздің кез келген кезеңі сізге тиімсіз болып көрінсе, онда осы сәттерді қабылдау және осы тәжірибеде сізге не пайдалы болғанын анықтау үшін ішкі жұмысты жасаңыз. Бұрынғы жұмыстан кетудің себептері туралы сөйлескенде, жағдайды өте анық және толық айтуға тырысыңыз. Олардың презентациясында реніш көрсетуден аулақ болыңыз. Тіпті артық жұмыстан босату кәсіби өсу үшін серпін болуы мүмкін және оны сұхбатта осылай қабылдау және айту керек.
Әңгіменің соңын міндетті түрде дайындаңыз. Онда неліктен қазіргі жұмысыңызды тастап, сұхбат берушінің компаниясында бос жұмыс орнына өтініш беруге дайынсыз деген сұраққа біржақты жауаптар болуы керек. Аргументтер шынайы, салмақты, түсінікті болуы керек.
Ашықтық пен ұстамдылықтың оңтайлы арақатынасын табу маңызды – сұхбат бос формальдылық емес, бірақ ол мойындау да емес. Адам өзінің ең жақсы қасиеттерін, кәсіби шеберлігін көркейтуі заңдылық шығар.
Ашықтық пен ұстамдылықтың оңтайлы арақатынасын табу маңызды – сұхбат бос формальдылық емес, бірақ ол мойындау да емес. Сұхбат кезінде адамның ең жақсы қасиеттері мен кәсіби деңгейін жылтыратуы әдеттегідей болуы мүмкін. Белгілі бір дәрежеде іріктеу сайысы кезінде үміткерден бұл күтіледі. Бірақ ол өз мәлімдемесін нақты фактілермен дәлелдей алмайтындай асыра сілтеп жіберсе, сұхбатта өзі үшін көптеген қиындықтар туғызады.
Сіз қарапайым моральдық ережемен таныссыз деп үміттенгім келеді: сіз әрқашан шындықты айтуыңыз керек. Жұмысқа орналасу кезінде олар жалған ақпарат беру дереу жұмыстан шығаруға әкеп соғатынын ескертеді. Бірінші әңгімелесу кезінде қандай да бір құжаттарды талап ету әдетке айналған жоқ, бірақ қандай да бір бұрмаланулар анықталған бойда үміткер үміткерлер тізімінен бірден жойылады.
Сонымен, сіздің әңгімеңіздің дайындығының ең маңызды критерийі – сұхбат берушінің қызығушылығы болуы керек. Тұсаукесер командада осындай қызметкердің болуын қалауды тудыруы керек.
ЖӘРМЕҢКЕГЕ ҚАТЫСУШЫЛАРҒА ЕСКЕ АЛУ
Бос орындар жәрмеңкесі – жұмыс табудың бір жолы. Мұндай іс-шаралар жұмыс берушілер арасында табысты болып табылады, өйткені оларға университеттегі оқу үдерісін ұйымдастыру туралы білуге мүмкіндік беріңіз, бірнеше сағат ішінде көптеген түлектермен танысуға және өз компанияларының әлеуетті қызметкерлерінің деректер қорын толықтыруға мүмкіндік беріңіз. Түлектердің университет қабырғасынан шықпай-ақ беделді компанияда қызықты жұмысқа шақыру алуға мүмкіндігі бар. Бос жұмыс орындары жәрмеңкесіне қатысушы әрбір жұмыс беруші үміткерлердің түйіндемелерімен сол жерде танысуға мүмкіндігі бар.
Неліктен бос орындар жәрмеңкелеріне қатысу керек?
• Жәрмеңкеде сіз өз түйіндемеңізді көптеген компанияларда қалдыра аласыз;
• Компания өкілдерімен және HR менеджерлерімен тікелей кездесіп, байланысу мүмкіндігіне ие боласыз;
• Сіз жұмысқа қабылдау бағдарламалары мен компанияларда тағылымдамадан өту туралы, жұмыс берушілер үміткерлерге қандай талаптар қоятыны туралы біле аласыз;
• Еңбек нарығының жай-күйі туралы ақпарат алыңыз: мысалы, маман ретінде сізге қазіргі сұраныстың қандай екенін білу пайдалы.
Мамандардың айтуынша, көптеген жұмыс берушілер, ең алдымен, жас маманның әлеуетін және оқу орнының оның бойында қалыптастыратын дүниетанымының түрін бағалауға ұмтылады.
Жұмыс берушілердің талаптарын екі санатқа бөлуге болады:
біріншісі мыналарды қамтиды: жақсы білім, әртүрлі компьютерлік бағдарламалармен және шет тілдерімен жұмыс істеу дағдылары.
екіншісі – аналитикалық қабілеттер, мақсат қоя білу және оған қол жеткізу, топта жұмыс істеу және көшбасшылық, коммуникативті дағдылар, жауапкершілікті өз мойнына алу, күйзеліске төзімділік және т.б.
Өтініш берушілер көп, сондықтан есте сақтау маңызды. Егер менеджер өзінің визит картасын ұсынған болса, бұл өтініш берушінің жақсы әсер қалдырғанын білдіреді және оның түйіндемесі бірінші болып назар аударылады. Сонымен қатар, компания өкіліне тікелей сұрақ қоюға мүмкіндік бар.
Ең бастысы – шамадан тыс араласпау.
Бос орындар жәрмеңкесіне не әкелу керек?
Түйіндеме көшірмелері (10-нан 20 данаға дейін). Түйіндеменің кәсіби болып көрінетініне, қателер мен қателердің жоқтығына көз жеткізіңіз (басылған нұсқасы болса жақсы). Егер сіз бірнеше жұмыс нұсқаларын қарастыратын болсаңыз, белгілі бір лауазымға арнайы бейімделген бірнеше түйіндеме жасай аласыз.
Күлімсіреу, іскерлік келбеті, оптимизм. Алғашқы әсер маңызды. Жұмыс берушіге жақындап, күлімсіреп, амандасыңыз.
Қысқаша дайындалған баяндама (өзін-өзі таныстыру). Жұмыс берушіге түйіндемеңіздің көшірмесін беріңіз және қысқаша түсініктеме беруге дайын болыңыз. Өзіңіз және кәсіби қызығушылықтарыңыз туралы негізгі ақпаратты көрсетіңіз, мысалы: «Сәлеметсіз бе! Менің атым Иван Петров. Мен институттың … курсының студентімін, мамандығым маркетинг. Мен жұмыс істеуге қызығамын. нарықты зерттеу саласы … Менің түйіндемемнен сіз менің … бойынша тағылымдамадан өткенімді біле аласыз. Тағылымдама нәтижелері бойынша мен курстық жұмыс жаздым, ол жақсы (өте жақсы) баға алды ( бөлім бойынша үздік деп танылды).Сіздің кәсіпорын».
Энергия мен шыдамдылық. Бір компанияның өкілінен екіншісіне ауысуға біраз уақыт жұмсауға тура келеді. Қатысушылар көп болатындықтан – әбігер болмаңыз. Жұмыс берушілермен қарым-қатынас жасағанда, жоғарыда болыңыз, ынта мен қызығушылық танытыңыз – бұл сіз жұмыс істеуге тура келетін компанияның өкілімен бірінші кездесуіңіз болуы мүмкін.
Қалам, ақпаратты жазуға арналған блокнот (дәптер), жұмыс берушілердің визиткаларына арналған визитка ұстаушы.
…және соңында пайдалы кеңестер …
Жұмыс беруші сізді басқа өтініш берушілер тобынан ерекшелеуі үшін сіз оған компанияға деген қызығушылығыңызды, «дұрыс» сұрақтар қою мүмкіндігін көрсететін бірқатар сұрақтар қоюға болады.
Әңгімелесу кезінде ЕМЕС:
• компания не істейтінін сұраңыз,
• бар-жоғын сұраңыз
Әңгімелесу кезінде ЕМЕС:
• компания не істейтінін сұраңыз,
• компанияда бос жұмыс орындары бар-жоғын сұрау,
• сізді қандай лауазым қызықтырады деген сұраққа жауап ретінде кез келгенімен келісетініңізді айтыңыз.
Іске сәт!